De Patiënt Eerst (1):
Wat Leert de Niet-Patiënt ons

Wat kan de zorg leren van 'gezonde' mensen?  

NLdbz Groepfoto

De zorg telt 17,2 miljoen potentiele patiënten, waarvan een deel niet-patiënten. Deze groep beschikt over een nog nauwelijks aangeboord potentieel aan bruikbare informatie. 

Veel mensen komen jaren, sommigen decennia lang, niet in aanraking met de zorg. Ik noem ze de 'niet-patiënt.' Ook wel de 'non-consument' genoemd. Het is niet zo dat deze mensen niet ziek worden. Maar als dat wel het geval is, is de aandoening vaak zodanig overkomelijk, dat zij het niet nodig vinden om een arts te raadplegen.

Zorgorganisaties bevragen in het algemeen vaak alleen 'hun' patiënten, met als doel tevredenheid over de geboden zorg te peilen om zo mogelijk de zorg en de houding te verbeteren. De zorg beseft niet, waar nog en groot potentieel aan informatie te vinden is. Echter, de groep 'niet-patiënten' biedt uitstekende kansen. 

Het perspectief van de niet-patiënt kan de manier waarmee vanuit de zorg naar de wereld wordt gekeken ingrijpend veranderen, zodat nieuwe ideeën, groeimogelijkheden en strategieën ontstaan, die eerder ontbraken.

NL De Beste Zorg
Ter Wereld

Contactgegevens
J.H. (Henk) Handlogten
Dasstraat 16
7559 AC Hengelo
Mobiel: +31 6 512 619 41
E-mail: henk@nldebestezorgterwereld.nl

#NLdebestezorgterwereld is onderdeel van HAZ - Copyright 2022 - Privacyverklaring